فویل لمسی خازنی

فویل PCAP که به عنوان فویل لمسی خازنی پیش بینی شده نیز شناخته می شود، یک فیلم نازک و شفاف است که روی پشت شیشه نصب می شود و انگشت شما حس می کند که در کجا قرار گرفته  و از طریق USB به کامپیوتر شما متصل می شود، درست مانند یک ماوس.

این فویل از دو فیلم نازک شفاف تشکیل شده است ، با یک لایه ماتریس شبکه ای که از لایه ای از سیم های فلزی متصل به محورهای X و Y تشکیل شده است. هر ماتریس یک واحد القایی ایجاد می کند که می تواند لمس دستان انسان را حس کند.

فویل لمسی خازنی

موارد کاربرد

  • نمایشگرهای صفحه لمسی نسبت به رایانه های شخصی معمولی بصری تر عمل می کنند، به همین دلیل است که آنها معمولاً در دیجیتال ساینیج و نمایشگرهای تعاملی استفاده می شوند.
  • برای کار با فویل PCAP نیازی به ماوس و صفحه کلید نیست – این باعث صرفه جویی در فضا می شود و تمیز کردن آن را آسان تر می کند و از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.
  • فویل لمسی خازنی روی هر دو شیشه شفاف و آینه شفاف عالی عمل می کند.
  • در مورد استفاده در نمایشگرهای آینه ای مثلا در یک فروشگاه، مشتریان در هنگام خرید در استفاده از ماوس و صفحه کلید تردید دارند و نمی‌دانند که آیا واقعاً برای استفاده آنها یا کارکنان است ولی با حالت لمسی به راحتی ارتباط برقرار می کنند.
  • فویل لمسی خازنی با اندروید، که به عنوان یک سیستم عامل لمسی بومی طراحی شده است، عالی کار می کند.
  • فویل لمسی خازنی هم در طرح بندی عمودی و هم در طرح بندی افقی عالی عمل می کند.پ
  • در آتلیه های عکاسی به کمک فویل تاچ براحتی مشتریان امکان مرور عکس ها و انتخابشان دارند.
  • فویل لمسی خازنی بهترین گزینه برای استفاده در حمام است، جایی که دست زدن به صفحه کلید و ماوس کمتر از به مذاق کسی خوش می آید.
  • برای تبلیغات در ویترین مغازه، کیوسک ها و به عنوان بخشی از یک ویترین بزرگ عالی عمل می کند.
  • فویل PCAP اغلب با نرم افزارهای تشخیص صدا مانند Alexa، Siri و Google Assistant ترکیب می شود تا راه های متعددی برای تعامل با رایانه شخصی و صفحه نمایش به شما ارائه دهد.
  • شیشه سکوریت شده را می توان با فویل PCAP همکاری کرد تا ایمنی بیشتری را برای تأسیسات عمومی مانند پارک های تفریحی، موزه ها و محل های پر رفت و آمد فراهم کند.
  • فویل PCAP را می توان در بار و میز رستوران برای سفارش، گرفتن قیمت تبلیغات و سرگرمی استفاده کرد.
  • فویل تاچ یا PCAP touch با آینه‌های هوشمندی که آب و هوا، اخبار، گزارش‌های سهام، به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر را نمایش می‌دهند، عالی عمل می‌کند.

فویل لمسی خازنی درست مانند استیکرهایی که بمنظور دودی کردن شیشه اتومبیل استفاده می شوند نصب می شود و می توان آن را در هر جایی پشت شیشه قرار داد. با کالیبره کردن سیستم عامل شما، با هر اندازه نمایشگر هم اندازه یا کوچکتر کار می کند.

برخی از جالب‌ترین کاربردهای فویل لمسی خازنی، آینه‌های هوشمند، آینه‌های تناسب اندام، غرفه‌های عکس آینه‌ای و تلویزیون‌های شفاف هستند. برای پزشکی هیجان‌انگیز است، زیرا وقتی با تشخیص صدا استفاده می‌شود، تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر از استفاده از ماوس و صفحه‌کلید است.

در اینجا چیزی است که برای ایجاد یک سیستم کامل نیاز دارید:

1. تلویزیون، مانیتور یا تبلت. تلویزیون های صنعتی سامسونگ به دلیل کیفیت بالا، کنترل صوتی داخلی و کنترل از راه دور برای کنترل قدرت و صدا بسیار محبوب هستند. آنها را می توان به صورت افقی یا عمودی نصب کرد.

رایانه شخصی که برنامه های شما را ارائه می دهد و از طریق USB به فویل لمسی خازنی متصل می شود.

این دقیقاً مانند ماوس رایانه شخصی عمل می کند، بنابراین با ویندوز، اندروید، لینوکس و MacOS کار می کند. این آن را برای پروژه های آینه هوشمند Raspberry Pi ایده آل می کند.

فویل لمسی خازنی

موارد استفاده

بیشترین استفاده تاچ خازنی در مواردی است که به دقت بالا و ظرافت در لمسی نیاز داریم که می شود از بردهای هوشمند، میزهای رستورانی، استندهای لمسی، پایانه های خرید و موارد مشابه استفاده نمود

ip65

استاندارد ip65

در سیستم تاچ خازنی با استفاده از فویل شما می توانید تاچ را به صورت ضدآب و ضد گرد و غبار استفاده نمایید و به همین دلیل بهترین راهکار برای محیطهای صنعتی، میزهای رستوران و فضای بیرونی می باشد.

سایز شیشه

سایز شیشه

در سیستم تاچ خازنی با استفاده از فویل شما می توانید بدون نگرانی از سایز 3 میلیمتر تا حداکثر 12 میلیمتر ضخامت در شیشه برای لمسی کردن فضای تصویری خود استفاده کنید.

keyboard_arrow_up