مچ‌بندی که بازو را به صفحه لمسی تبدیل می‌کند

مچ‌بند جدید Cicret Bracelet که توسط شرکت Cicret ارائه شده، بازوی کاربران را به صفحه لمسی گوشی هوشمند تبدیل می‌کند.

این سامانه طی شش ماه طراحی شده و از پروژکتور و ردیفی از هشت حسگر مجاورتی استفاده می‌کند که به سمت ساعد دست قرار می‌گیرند. مچ‌بند ابداعی زمانی که با پیچش مچ دست فعال می‌شود، صفحه اندروید را بر روی بازوی کاربر فرافکنی می‌کند.

حسگرهای مجاورتی مکان انگشت یا انگشتان کاربر را شناسایی کرده و به آن‌ها امکان تعامل با صفحه لمسی را می‌دهد. حسگر مجاورتی قادر به تشخیص وجود اجسام نزدیک بدون هیچ گونه تماس فیزیکی است. این حسگر اغلب میدان الکترومغناطیسی یا الکترواستاتیکی و یا پرتویی از تشعشعات الکترومغناطیسی (به عنوان مثال، پرتو مادون‌قرمز) را از خود منتشر می‌کند و به دنبال تغییرات در محیط یا سیگنال‌های برگشتی می‌ماند.

مچ‌بند جدید حاوی یک شتاب‌دهنده و ماژول لرزش به همراه نوعی ال‌ای‌دی برای پیغام‌رسانی است. اتصال آن به گوشی هوشمند نیز از طریق وای‌فای، بلوتوث و یک پورت میکرو یو‌اس‌بی صورت می‌گیرد.

این ابزار به کاربران امکان می‌دهد ایمیل‌هایشان را ارسال یا دریافت کنند و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای را فعال کنند. کاربران می‌توانند سامانه ابداعی را به گوشی‌های هوشمند متصل کنند تا بتوانند تماس‌های تلفنی دریافتی را پاسخ دهند و کارکرد بلندگوی گوشی هوشمند را نیز فعال کنند.

شرکت Cicret در حال جمع‌آوری بودجه برای توسعه و تولید تجاری سیستم مزبور است و انتظار می‌رود این سامانه ظرف یک سال و نیم آینده عرضه شود. گفته می‌شود بهای این فناوری احتمالا 400 دلار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.