فرش مجازی هوشمند

فرش مجازی هوشمند

فرش مجازی هوشمند یا فرش تعاملی (interactive floor) تصویری است که بر روی سطح زمین مانند یک فرش نمایش داده می شود که به رفت و آمد افراد روی این تصویر واکنش نشان می دهد و تصویری متحرک را به نمایش می گذارد؛ این عکس العمل یا واکنش می تواند با صدا یا بدون صدا و با توجه به مکان استفاده شده عملکرد و حرکت و تصویری متفاوت داشته باشد. از این طریق ارتباط جذابی بین افراد و تصاویر ایجاد می شود که باعث جذب و ترافیک افراد در محدوده تعریف شده می شود.

در فناوری فرش هوشمند تصویر روی سطح زمین، دیوار و شیشه توسط یک ویدیو پروژکتور تولید و به نمایش در می آید و توسط سنسوری عبور افراد تشخیص داده شده و اطلاعات ورودی را به نرم افزار می فرستد؛ داده ها توسط نرم افزار و سیستم پردازش شده و به پروژکتور برای نمایش ارسال می گردد. سایز این تصویر معمولا از ۱۰۰ اینچ به بالا است و در محیط های روشن و تاریک در فضای سرپوشیده یا حتی بدون سقف و محیط خارج، قابل نصب و راه اندازی هستند.

تصاویر متحرک فرشهای هوشمند  قابل سفارش سازی و انتخاب توسط مشتریان بوده و با توجه به اینکه فرش هوشمند معمولا مصرف تبلیغاتی دارند هر مشتری می تواند با کاربرد مورد نیاز سفارش فرشی متفاوت داشته باشد. تصاویر شامل فیلم، افکت های حرکتی و انیمیشن ها، بازیها و آموزش های مختلف باشد.

این سیستم را می توان در هر مکانی که نور مستقیم خورشید نتابد نصب و راه اندازی کرد که معمولا در فرودگاه ها و بانکها و فروشگاهها و اماکن نمایشگاهی و نیز فرهنگسراها برای پیاده سازی تبلیغات محیطی کاربرد بسیار دارد.

مزایای فرش هوشمند

  • مدرن تر و موثرتر کردن تبلیغات با روش غیر مستقیم به شیوه ای نوین
  • روح بخشی به محیط و ایجاد تفریحی جذاب برای تمام سنین توسط بازی های اینتراکتیو مانند فوتبال مجازی
  • پیاده سازی ایده های تبلیغاتی نوین از طریق افکت های تصویری و صوتی جذاب
  • جلب توجه حاضرین در مجموعه و طولانی تر کردن زمان توقف آن ها در محل های مورد نظر

کدام بخش ها می توانند از فرش هوشمند استفاده کنند

بدلیل کاربردهای فراوانی که فرش های هوشمند دارند در تمامی مکانهای عمومی می توان از آنها بهره برد که به خلاقیت، نیاز و کارایی مراکز بستگی دارد. اما مراکز زیر از مشتریان همیشگی این تکنولوژی محسوب می گردند:

هتل ها،بانکها،فرودگاه ها،رستوران های بزرگ،سالنهای و تالار عروسی،مراکز تجاری،مراکز تفریحی،اماکن نمایشگاهی،سمینار ها،همایش ها،پارک ها،کافی شاپ ها،فست فود ها،فرهنگسرا ها،اتاق کودک،ورودی مجموعه ها