فریم لمسی چیست و چگونه کار می کند؟

فریم لمسی یک دستگاه ورودی دیجیتال است که امکان تعامل با دست روی صفحه نمایش را فراهم می‌کند. این فریم‌ها معمولاً بر روی صفحه نمایش نصب می‌شوند و تبدیل آن به یک صفحه نمایش لمسی می‌کنند.

فریم لمسی عموماً از یک سیستم فشاری یا اپتیکال برای تشخیص واکنش به لمس استفاده می‌کند. در یک سیستم فشاری، فریم تشخیص می‌دهد که هنگامی که انگشت یا شیء دیگری روی صفحه نمایش فشار اعمال می‌شود. در حالی که در یک سیستم اپتیکال، اشیاء کوچک نوری را که از انگشت یا شیء دیگری که روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد بازتاب می‌دهد و این بازتاب‌ها توسط سنسورها تشخیص داده می‌شوند.

وقتی فریم لمسی تشخیص می‌دهد که یک لمس اعمال شده است، این اطلاعات به سیستم کامپیوتری یا دستگاه دیگری که به صفحه نمایش متصل است ارسال می‌شود تا واکنش مناسبی ایجاد شود. به عنوان مثال، در دستگاه‌های لمسی موبایل یا تبلت‌ها، این واکنش ممکن است شامل حرکت اشیاء یا انجام دادن یک عمل مشخص مانند انتخاب یک گزینه یا برنامه باشد.

در کل، فریم لمسی امکان ایجاد تعامل مستقیم و آسان با صفحه نمایش را بدون نیاز به موس یا کیبورد فراهم می‌کند و برای کاربردهایی مانند دستگاه‌های لمسی تعاملی، نقش بسیار مهمی دارد.

صفحه نمایش های لمسی مادون قرمز یکی از قابل اعتمادترین فناوری های لمسی در بازار امروز است. صفحه نمایش لمسی مادون قرمز یا همان فریم لمسی ما شامل یک قاب لمسی است که در جلوی نمایشگر نصب شده است. این قاب با یک برد مدار چاپی ادغام شده است که شامل یک خط از IR-LED و ترانزیستورهای عکس است که در پشت قاب قاب لمسی پنهان شده اند. قاب قطعات را از محیط عملیات محافظت می کند در حالی که به پرتوهای IR اجازه عبور می دهد، بنابراین شبکه ای از پرتوهای نامرئی در جلوی نمایشگر باقی می ماند.

فریم لمسی چیست و چگونه کار می کندهنگامی که یک ورودی لمسی اعمال می شود، پرتوهای نور IR را قطع می کند. ترانزیستورهای عکس از محورهای X و Y پرتوهای نور مادون قرمز قطع شده را شناسایی می‌کنند و سیگنال‌های دقیقی را که مختصات محورهای X و Y را به کامپیوتر شناسایی می‌کنند ارسال می‌کنند.
کاربردهای صفحه‌نمایش‌های لمسی مادون قرمز مادون قرمز شامل کیوسک، تجهیزات پزشکی، دستگاه خودپرداز، خرده‌فروشی، حمل‌ونقل تجاری، نمایش تبلیغات، علامت دیجیتال و بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر است.

امکانات:

  • مولتی تاچ واقعی از 2 تا 46 نقطه تاچ همزمان
  • قاب باریک
  • مقرون به صرفه
  • نصب آسان
  • پایداری و قابلیت اطمینان بالا
  • کنترلر یکپارچه

فواید:

  1.  پایداری بالا: تغییر در زمان یا محیط هیچ گونه تغییر و تحولی ایجاد نخواهد کرد.
  2. عبور نور بالا: صفحه نمایش لمسی هیچ پوشش لمسی میانی ندارد، که امکان عبور نور را به 100٪ می دهد.
  3. عمر طولانی: بسیار بادوام، مقاوم در برابر خط و خش
  4. فعال سازی آسان: فشار لمسی لازم نیست. هیچ ماده خاصی برای فعال سازی لمسی مورد نیاز نیست. می توان از یک قلم لمسی چه نرم و چه سخت – رسانا یا نارسانا استفاده کرد.

این فریم ها در سایزهای استاندارد 32، 43، 49، 50، 55، 65، 75 قابل ارائه می باشند. اگر نمایشگر شما خارج از این اندازه هاست، کافیست با ما تماس گرفته و سفارش ساخت در سایز مورد نیاز خود را بدهید.

فریم لمسی چیست و چگونه کار می کند، نمایشگر لمسی، فریم لمسی چیست و چگونه کار می کند، فریم تاچ، فریم لمسی چیست و چگونه کار می کند، لمسی سازی ،قیمت فریم لمسی ساز تلویزیون، خرید و فروش مانیتور لمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.