امروزه کلیه مراکز اداری ، تفریحی و اقتصادی (دولتی و خصوصی) برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مشتری در رقابتی روز افزون با یکدیگر میباشند . در این راستا اطلاع رسانی به مشتری از طریق روشهای نوین از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
در کشورهای پیشرفته ، مشتریان روزانه با تعداد زیادی از نمایشگرهای تصویری احاطه میشوند و سیستمهای اطلاع رسانی دیجیتال جایگزین سیستمهای سنتی (پوسترها ، بروشورها و اعلامیههای چاپ شده و …) شدهاند . با فراگیر شدن سیستمهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی دیجیتال ، نیاز به نمایشگرهایی که توانایی استفاده در مکانهای عمومی ، تجاری و صنعتی را داشته باشند به سرعت در بین استفاده کنندگان احساس شد .
با توجه به اینکه تلویزیونهای خانگی و معمولی توانایی کار در چنین محیط هایی را برای مدت طولانی ندارند ، برند های شاخص تولید کننده سیستمهای تصویری مبادرت به طراحی و ساخت نمایشگرهای نسل جدید یا ویدئو وال نموده اند .